Kjøpsbetingelser
GENERELLE VILKÅR OG LEVERINGSBETINGELSER
BESTILLING
Minimumsbestilling er hos oss kr. 800,- + mva (kr 1 000;)
Når vi har mottatt bestillingen, sender vi ut en ordrebekreftelse på mail, sjekk denne opp mot bestillingen, hvis det oppdages feil kontakt oss på post@kantinebutikken.no
FRAKT
I samarbeid med ledende transportører tilbyr vi sikker transport fra våre produsenter. Alt av utstyr leverer vi på 2-4 dager etter mottak av ordre.
GARANTI
Ved salg i næring kan det avtales kortere reklamasjonsregler enn hva som fremgår av kjøpsloven. Dersom annet ikke er avtalt, selges produktene med 12 måneders reklamasjonsfrist for feil/mangler. Normal slitasje og feil bruk/behandling av produktene som fører til skade dekkes ikke av garanti. Kunden forplikter seg til uten ugrunnet opphold å reklamere eventuelle uoverensstemmelser mellom ordre og ordrebekreftelse. Vi besørger deretter hjelp til å løse problemet. Ved krav om garanti må følgende opplyses: Produkttype og type feil, Ordrenummer og serienummer på produkt
Garanti reparasjoner utføres under normal arbeidstid, ønskes service utført i helg, helligdager, kveld tilkommer tillegg for dette.
TRANSPORTSKADER, REKLAMASJON OG RETUR
Transportskader skal registreres hos transportør innen 7 dager. Skadet gods skal også registreres hos Kantinebutikken.no og beholdes.
Varer kan bare returneres etter avtale med Kantinebutikken.no. En returavgift på 20 % av beløpet beholdes. Om kunden ønsker å kansellere ordren etter at det er utstedt en ordrebekreftelse kan kantinebutikken.no kreve avbestillingsgebyr tilsvarende 20 % av beløpet for kostnader påløpt dem. Ta kontakt med oss på post@kantinebutikken.no
DINE ANGRE- OG RETURRETTIGHETER
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til via e-mail eller sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 7 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake.
Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto, ellers sendes pengene på et vanlig utbetalingskort.
Angrerett
For dine innkjøp gjelder en angrerett på 7 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra
transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt.
Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte.
Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via kontaktskjemaet. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter.
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
BETALINGSBETINGELSER
Det tilbys følgende betalingsbetingelser for bedrifts-/privatkunder
Klarna kort / faktura / Vips
Når du betaler med VISA eller Mastercard vil du bli sendt videre til Netaxept sine sikre sider for å fylle ut kortinformasjon samt å oppgi bankens kode/passord. Dette er samme kode/passord som brukes når du betaler regninger i nettbanken.
Noe uklart treffes vi på telefon 40 10 68 88 eller chat (08.00-16.00 hverdager) eventuelt mail post@kantinebutikken.no